Op deze pagina met meest gestelde vragen vindt u al heel veel antwoorden op waarschijnlijk de eerste vragen die bij u opkomen na het bekijken van onze website. Heeft u vragen die hier niet bij staan dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen via 0182 210 102 of per email info@villawereld.nl.

Wie is Villawereld?
De oorsprong van Villawereld B.V. gaat terug tot het jaar 1993. Met deze enorme dosis ervaring in de reiswereld met ondermeer de reisorganisatie Skichalets.nl die al twee keer als winnaar is uitgeroepen van de Zoover Award: ‘Beste Wintersport Organisatie’ van Nederland en waarbij diverse accommodaties de prijs: ‘Zoover Award Winner Gold’ hebben gewonnen. Villawereld B.V. dat ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel in Rotterdam onder het nummer 65303970 is een onderdeel van Leisure & Lodging Service B.V.

Waar vind ik de algemene voorwaarden voor mijn boeking bij Interhome?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.

Hoe kan ik zien of een villa beschikbaar is?
Online kunt u zoeken op de reisdata van uw keuze. Als u dit invult worden alleen de beschikbare villa’s van die periode getoond. Zoekt u zonder specifieke reisdata? Dan kunt u de kalender gebruiken met de beschikbaarheid die bij elke accommodatie vermeld staat. Deze kalender toont u de beschikbaarheid van de accommodatie. Staat er ‘op aanvraag’ bij een accommodatie dan kunt u contact met ons opnemen via 0182 – 210 102 of info@villawereld.nl .

Hoe achterhaal ik de prijs van een villa?
Iedere villa heeft een eigen prijs. Als u online zoekt op de reisdata van uw keuzen, ziet u de prijs terug in de zoekresultaten. U kunt uiteraard ook via de gewenste accommodatie naar de kalender en zo de prijs opzoeken. U krijgt dan een kostenoverzicht inclusief alle details en beschikbare services.

Hoe zie ik de locatie van de villa?
Wanneer u een villa hebt geselecteerd en dus op de pagina van die villa bent, kunt u naar beneden scrollen. Dan komt u vanzelf ‘locatie’ tegen. Op de kaart staat een pictogram die de locatie van het chalet ongeveer weergeeft.

Hoe kan ik zoeken op villa’s waar huisdieren zijn toegestaan?
Als u naar het overzicht van de villa’s gaat, ziet u links allerlei faciliteiten. Hier kunt u aanvinken ‘huisdieren toegestaan’. Vervolgens wordt de zoekopdracht opnieuw geladen en worden alleen de villa’s waar huisdieren zijn toegestaan getoond.

Hoe kan ik zoeken op villa’s die rolstoeltoegankelijk zijn?
Als u naar het overzicht van de villa’s gaat, ziet u links allerlei faciliteiten. Hier kunt u aanvinken ‘rolstoeltoegankelijk. Vervolgens wordt de zoekopdracht opnieuw geladen en worden alleen de villa’s die rolstoeltoegankelijk zijn getoond.

Hoe kan ik een villa boeken?
U kunt via onze website gemakkelijk uw gewenste villa reserveren.

Is mijn online boeking veilig bij Villawereld?
Online boeken bij Villawereld is zeker veilig. Uw reservering wordt via een beveiligde verbinding verzonden.

Wat voor extra services bieden de villa’s?
Elk vakantiehuis of appartement heeft zijn eigen extra diensten zoals kinderbedjes, kinderstoelen, buggy’s, etc. U vindt de beschikbare services op de pagina van de gekozen accommodatie zodra u uw gewenste reisdata heeft ingevoerd. De meeste van deze services kunnen direct in het boekingsproces worden bij geboekt.

Wanneer wordt u boeking bevestigd?
Na het afronden uw boeking ontvangt u een e-mail met een bevestiging met uw reserveringsnummer. Indien u geen bevestiging heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn boeking betalen?
Wanneer u de reservering maakt dient u direct de aanbetaling te doen. Dit kan via iDEAL of per credit card. Voor de restbetaling ontvangt u nog een factuur.

Moet ik een aanbetaling doen en wanneer dient de restbetaling te worden voldaan?
Ja, de aanbetaling bedraagt 30% van de huursom en deze dient u direct te betalen. Wanneer u de stappen volgt met een reservering, komt u vanzelf bij de betaling. Dit dient binnen 4 uur te gebeuren anders vervalt uw reservering. De restbetaling dient u 42 dagen voor aankomst te betalen. Boekt u een villa minder dan 42 kalenderdagen voor uw aankomst, dan dient direct de volledige huursom te worden voldaan.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Wanneer u uw boeking wilt annuleren dient u dit per e-mail te doen. Bepalend is de datum van de e-mail van uw annulering. U kunt uw annulering sturen naar info@villawereld.nl.

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Ja, het is mogelijk om uw boeking te wijzigen zolang de gewenste villa en periode nog beschikbaar zijn. Er kunnen kosten zijn verbonden aan het wijzigen van uw boeking.

Waarom moet ik mijn credit card gegevens opnieuw invoeren?
De betaling van uw reservering en de betaling van de extra kosten ter plaatse zijn twee verschillende transacties. Het is te vergelijken met een boeking in een hotel dat u vooraf betaalt en ter plaatste nog betaalt voor extra kosten zoals bijvoorbeeld de minibar.

Wanneer ontvangt ik mijn reisdocumenten?
42 dagen voor vertrek ontvangt u uw reisdocumenten, nadat u het totale factuurbedrag heeft betaald. Heeft u een last minute geboekt dan ontvangt u de reisdocumenten direct na de volledige betaling van de reissom.

Beschikt de villa over bed -en badlinnen?
De meeste villa’s beschikken over dekens of dekbedden en kussens voor alle bedden. Voor kinderbedden is dit niet aanwezig. Of het bed- en badlinnen is inbegrepen in de prijs, is per villa verschillend. U kunt dit vinden bij de informatie per villa.

Waar kan ik de contactgegevens van de sleutelhouder ter plaatse vinden?
De contactgegevens van uw contactpersoon op uw vakantiebestemming kunt u vinden in de reisdocumenten die u 42 dagen voor aankomst ontvangt.

Ik neem mijn huisdier mee, waar moet ik rekening mee houden?
Het is verplicht om een paspoort voor uw hond of kat mee te nemen bij reizen in Europa. Dit paspoort dient als bewijs van inenting tegen hondsdolheid. Daarnaast dient u uw huisdier te voorzien van identificatie, bijvoorbeeld een onderhuidse chip. Zowel de identificatie als het paspoort kunt u bij uw dierenarts aanvragen. Er gelden afwijkende eisen wanneer u uw huisdier meeneemt naar het Verenigd Koninkrijk. Hier dient u onder andere een bloedtest bij uw huisdier af te laten nemen. Informeer dit ruim voor vertrek bij uw dierenarts.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden voor een villa?
U kunt de sleutel ophalen bij de sleutelhouder tussen 16.00uur en 19.00uur op de dag van aankomst, tenzij anders vermeld in uw reisdocumenten. Neemt u contact op met de sleutelhouder indien u toch op een ander tijdstip aankomt. Op de dag van vertrek dient u de woning om 10.00uur te verlaten, tenzij anders vermeld in uw reisdocumenten.

Waar kan ik de sleutels van mijn vakantiewoning ophalen?
In uw reisdocumenten vindt u alle informatie en contactgegevens van de sleutelhouder.

Moet ik een borgsom betalen?
Het kan zijn dat de sleutelhouder een borg verlangd. De hoogte van de borgsom vindt u bij de beschrijving van de villa en op uw reserveringsbevestiging.

Hoe kan ik de borgsom betalen?
De borgsom kan worden betaald door middel van een credit card of contact. Als er een borgsom wordt gevraagd, betaal deze dan ook. Anders kan u de sleutel worden geweigerd. Op bepaalde bestemmingen is maar één betaalwijze mogelijk. Dit is meestal een contante betaling.

Krijg ik mijn borgsom terug?
Wanneer er geen schade is aangebracht in de villa wordt de borgsom, na aftrek van eventuele extra kosten die u ter plaatse heeft gemaakt, teruggestort op uw bankrekening. Dit gebeurt binnen twee weken. De sleutelhouder kan het bedrag ook contact aan u teruggeven. Dit verschilt. Als het wordt teruggestort, vergeet dan niet uw IBAN- en BIC-nummer achter te laten bij uw sleutelhouder.

Moet ik toeristenbelasting betalen?
In het kostenoverzicht wordt van te voren aangegeven hoeveel de toeristenbelasting is en of deze al in de huurprijs is inbegrepen.

Is er internet in de villa’s aanwezig?
Indien er Wi-Fi aanwezig is in een villa wordt dit vermeld bij de informatie over de villa.

Kan ik ook individueel een kamer in een villa reserveren?
Nee, dit is niet mogelijk.

Zijn er mogelijkheden om bij een groepsboeking iedereen afzonderlijk een factuur te sturen?
Nee, dit is niet mogelijk.

Waar kan ik ter plaatste een klacht indienen?
Natuurlijk hopen wij dat u verblijf helemaal naar wens verloopt! Mocht u toch een klacht hebben, meld deze dan zo snel mogelijk, op een gepaste en bewijskrachtige manier aan de sleutelhouder, zodat hij of zij naar en passende oplossing kan zoeken. Daarnaast dient u de klacht binnen 3 dagen na aankomst aan ons te melden.

Moet ik de villa zelf schoonmaken?
Nee, dit hoeft niet. De villa wordt na uw vertrek schoongemaakt, tenzij anders vermeld.

Wat zijn de bankgegevens van Villawereld?
Uw betaling kunt u overmaken op het volgende rekening nummer 1474.77.875 t.n.v. Villawereld te Waddinxveen.
Voor internationale betalingen kunt u de volgende bankgegevens gebruiken.

Rabobank Gouwezoom
Tielweg 26
2803 PK Gouda
The Netherlands
IBAN: NL76 RABO 0147 4778 75
BIC: RABONL2U

Hoe kan ik een beoordeling geven?
Na thuiskomst ontvangt u van ons een e-mail met een link naar een beoordelingsformulier. Alle beoordelingen door klanten worden behandeld en vrij gegeven door Villawereld.